Тренінг для 283 школи

Тема “Основи медіаграмотності”

Мета: сформувати медіаосвітні компетентності  для ефективного використання ІКТ для професійного розвитку та співпраці

Зміст

  • Лекція
  • Завдання 1. Обговорення. Медіаграмотність. Навіщо вона нам? Як захистити себе від інформаційного шуму?1

Рис.1 Що таке медіаграмотність. Рівні медіаграмотності. http://media-iq.tilda.ws/medialiteracy

  • Завдання 2  Гра 25 запитань
  • Завдання 3.   Життя на Марсі проти життя на Землі. Прийом “Шість капелюхів” (розроблений доктором Едвардом де Боно).(25 хвилин)
  • Довідкова інформація
    У 2004 році уряд Сполучених Штатів оголосив про плани повернути людей на Місяць і зрештою відправити людей на Марс.Запланований політ людини на Марс за допомогою пілотованого космічного корабляРоскосмосНАСА і ESA оголосили політ на Марс своєю метою в XXI столітті. Це було цілком зміною політики  Цей план має багато прихильників та критиків. Розглянемо це питання з точки зору радників урядової політики.
    Чи варто відправляти людей жити на Місяць чи Марс, чи ми повинні витрачати їх гроші на дуже потрібні проєкти на Землі? 
    Об’єднання в групи. Підготовка 5 хвилин. Презентація (до 1 хвилини).
         Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати).
  • Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
  • Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
  • Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки.
  • Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань.
  • Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.

Корисні посилання

  • Портал Медіаосвіта для вчителя
  • Дистанційний курс від Прометеус “Медіаграмотність для освітян
  • Дистанційний курс від Прометеус ” Інформаційна гігієна та як розпізнати брехню в Інтернет
  • Воротникова матеріали модуля Інформаційна політика щодо авторських прав і захисту інформації учасників освітньо-виховного процесу
  • Український кризовий медіа-центр – центр міжнародних стратегічних комунікацій з активним поширенням інформації на аудиторії як в Україні, так і закордоном. Поширення медійної грамотності молоді, комплексний аналіз дезінформаційної діяльності у медійному просторі.https://uacrisis.org/uk/pro-nas
  • stopFake — волонтерський інтернет-проєкт, створений для викриття неправдивої інформації про Україну та інші держави. Сайт з’явився 2 березня 2014 року і спочатку був доступний двома мовами: російською та англійською.Свіже, цікаво-дискусійне, як наприклад “соцмережі – це простір для обміну ідеями та для дискусій чи майданчик з натяком на гладіаторську арену”? https://www.stopfake.org/uk/pavlo-kazarin-fabrika-nenavisti/
    Texty.org.ua – незалежне видання, засноване Анатолієм Бондаренком та Романом Кульчинським у 2010 році. Намагаються максимально вивчити проблему, про яку пишуть, і показати, що відбувається насправді, а не просто публікують різні точки зору. Тексти розуміють, що більшість людей сприймають і оцінюють події через призму свого досвіду, соціального походження та багатьох інших особистісних факторів. Тексти не претендують на магічне вирішення усіх проблем української журналістики, лише сподіваються урізноманітнити медіа-ландшафт, роблять це, готуючи журналістські матеріали згідно з їх принципів. Тексти розуміють, що вони не ідеальні, і залишаються відкритими до змін та вдосконалень.
    Інтерньюз-Україна – експертиза на ринку медіа, комунікацій, освіти та консалтингу з 1996 року. Розвиток медіа, стратегічні комунікації, інформаційна безпека. Боротьба з пропагандою та дезінформацією, протидія цифровим загрозам.
    Розділ Infowatch на сайті UkraineWorld. UkraineWorld – проєкт про Україну, який втілює ГО «Інтерньюз-Україна». Створення статтей, подкастів, експлейнерів, репортажів, аналітики та книг англійською й іншими іноземними мовами. Ініціатива прагне пояснити Україну, її історію, культуру, політику тощо світу, а також протидіяти антизахідній пропаганді та дезінформації.
    Руйнування міфів. Наприклад, “чому в ЄС ніхто не відбирає дітей у їхніх батьків, чому політику ЄС формують не лише країни-важковаговики, як прокремлівські медіа намагаються обійти санкції, як українські телеканали поширювали наративи російської пропаганди…”
    Детектор медіа — українське інтернет-видання про медіа від команди Наталії Лигачової. Багатофункційна платформа, що поєднує створення медійного контенту, різнопланові дослідження медійного простору, ринку та продукту. Три головні складові місії — покращення якості українських медіа, підвищення медіаграмотності українського суспільства та протидія дезінформації та пропаганді. Творці української медіакритики. Фіксують історію українських медіа. Контролюють якість контенту. Викривають російську пропаганду. Розвінчують фейки українських та зарубіжних ЗМІ.
    В Інституті масової інформації сприяють розвитку суспільно-відповідальної журналістики та підвищенню медіаграмотності населення. Барометр свободи слова — щомісячний звіт низки порушень. Фейки й наративи. Карта порушень. Посібники для медіа.
    VoxCheck – фактчекінговий проєкт для людей, які довіряють фактам та аналітичному підходу. Відслідковують та перевіряють висловлювання політиків та лідерів думок, які вони доносять до широкої аудиторії. Тематика: економіка, суспільство, державне управління, реформи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг для Київської гімназії №283 (за запитом)

Теми:Контроль і оцінювання навчальної діяльності учнів в умовах дистанційного навчання” (посилання на матеріали)

“Основи медіаграмотності”

Результат Анкета вихідна 

Мета: сформувати компетентності  використання ІКТ для  моніторингу, оцінювання навчальної діяльності учнів та аналізу власної медіаграмотності

Зміст

Знайомство

Практична робота 

Завдання 1. Як провести дискусію та оцінити діяльність учнів?

Завдання 2. Як провести  рефлексію? 

Завдання 3. Як провести вікторину?

Завдання 4. Як організувати проєкт? 

Приклад  тренінгу з матеріалами Прошу розмістити приклад використання цифрового інструмента в дистанційному навчанні  Приклад 

Результат  заняття: використання тестів (у спільній презентації)

Додаткові матеріали для самостійного опрацювання

  • Інструмент для створення інтерактивної презентації Mentimeter

  • Інструмент для організації взаємооцінювання Padlet
  • Інструмент Learningapps для формувального оцінювання

І

Корисні посилання і література

Тренінг для вчителів Зазимського НВО

Використання Google Class в освітньому процесі

Мета: сформувати компетентності використання сервісів Google Class для організації змішаного та дистанційного навчання.

Зміст

  • Створити акаунт Google

За потребою перегляньте інструкцію  та створіть акаунт

Дані про результат розмістіть у файлі  

  • Створити Google Class та запросити у свій клас 2 учасників та приєднатись до іншого класу (інформація у файлі)

Інструкція 1 (Освіторія)

Відео -інструкція від А.Букач 

  • Створити завдання для класу. Виконати завдання іншого вчителя
  • Робота з хмарними сервісами Google

Корисні посилання

БЕЗПЛАТНО для ОСВІТИ –

Google G Suite For Education 

Перелік потрібних ДОКУМЕНТІВ – https://goo.gl/uxRk

Безкоштовний домен для Google Suite

Як сільська школа використовує Google Suit

 

Ресурси для дистанційного навчання

Шановні колеги, до Вашої уваги представляємо ресурси Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка для надання допомоги вчителям, учням, батькам з питань дистанційного навчання

Посилання на сайт Департаменту освіти і науки м. Києва за категоріями

Тренінг вчителів 100 ліцею м. Києва

Мета: формування компетентностей щодо використання дистанційних технологій навчання


Завдання 2-3. Визначимо переваги і недоліки дистанційного навчання та умови якісного дистанційного навчання. Спільна робота 

Інтерактивна презентація Mentimeter  https://www.menti.com/5xn7becp3i (вчителя)

Завдання 4

  • Як провести  рефлексію?

OneNotehttp://scrumblr.cahttps://jamboard.google.com/

(https://padlet.com

Приклад

  • Як провести дискусію? 

Teams, Mentimeter

Як провести вікторину?

Kahoot (https://create.kahoot.it/), Quizizz (https://quizizz.com)

Приклад Game PIN: 07288678 (для математиків англійською мовою)

  • Як організувати проєкт?

Приклад  тренінгу з матеріалами
Прошу розмістити приклад використання цифрового інструмента в дистанційному навчанні  Приклад 

Анкета вихідна 

Оголошення!

Шановні учні, які проживають на тимчасово окупованій території

Розпочинаємо реєстрацію на новий 2020=2021 навчальний рік

Якщо Ви хочете навчатись у 5-9 класах,

Ви можете зареєструватися на дистанційний екстернат до СЗШ №81 м. Києва.

Для цього Вам треба

  1. Заповнити анкету (просимо при реєстрації вказати адресу створеної вами скриньки у gmail.com – пошті Гугл)

2. Надіслати заяву із зазначенням причини відповідно до пункту 1 розділу  розділу II Положення  про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах

Екстернат організовується для осіб, які:

1) з будь-яких поважних причин (стан здоров’я, проживання (перебування) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території чи на території проведення антитерористичної операції (на період її проведення) (далі – неконтрольована територія) або на території населених пунктів на лінії зіткнення, надзвичайні ситуації природного або техногенного характеру, збройний конфлікт тощо) не можуть відвідувати навчальні заняття в загальноосвітньому навчальному закладі або не можуть пройти річне оцінювання та/або атестацію;

та документи відповідно до  пункту 3 розділу II Положення 
про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах:

Зарахування особи на екстернат для проходження річного оцінювання та/або атестації здійснюється за письмовою заявою повнолітньої особи або батьків (одного з батьків) неповнолітньої особи чи інших її законних представників, зразок якої наведено у додатку 1 до цього Положення.

Заяву про зарахування на екстернат може подати неповнолітня особа, яка виїхала із неконтрольованої території або з населеного пункту на лінії зіткнення у супроводі родичів або будь-яких інших повнолітніх осіб, які не є її законними представниками.

Особи з неконтрольованих територій або з населених пунктів на лінії зіткнення можуть подати скановану копію заяви будь-якими засобами (факсом, електронною поштою).

До заяви додаються документ про наявний рівень загальної середньої освіти чи інше будь-яке письмове підтвердження проходження екстерном оцінювання та/або атестації в іншому навчальному закладі (за наявності) та/або відповідні письмові документи особи, що підтверджують наявність підстав для проведення річного оцінювання та/або атестації екстерном.

Іноземці та особи без громадянства додатково подають копію документа, що підтверджує законність їхнього перебування в Україні.

Про зарахування особи на екстернат видається наказ керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Зверніть увагу, що в заяві ви указуєте всі класи за які Ви маєте пройти навчання. Всі контактні телефони та додаткова інформація про відповідальних зазначена у меню Контакти. Документи надішліть електронною поштою  (е-mail: school_81@ukr.net)

3. Після зарахування на навчання Ви отримаєте повідомлення на електронну пошту, яку Ви вказали при реєстрації щодо навчання (графіки онлайн консультацій, терміни тематичних атестацій, журнали успішності ).

Якщо Ви вже навчалися у нас:

  • Будь ласка ще раз заповніть анкету та пришліть заяву на навчання в той клас, в який ви перешли (сканована заява з підписом батьків)
  •   Якщо Ви захотіли перейти в іншу школу, напишіть на адресу школи (school_81@ukr.net) з проханням отримати табель за ті класи, які Ви пройшли

*Пошта .ru блокує відкриття документів. Якщо Ви не зможете відкрити документи за наданим доступом, надішліть на адресу i.vorotnykova@kubg.edu.ua свою електронну адресу, створену у gmail.com і зазначте клас і ПІБ), Вам буде надано доступ.

Навчання відбудеться відповідно до чинного законодавства

Зворотній зв'язок
Перейти до панелі інструментів