Тренінг для 283 школи

Тема “Основи медіаграмотності”

Мета: сформувати медіаосвітні компетентності  для ефективного використання ІКТ для професійного розвитку та співпраці

Зміст

  • Лекція
  • Завдання 1. Обговорення. Медіаграмотність. Навіщо вона нам? Як захистити себе від інформаційного шуму?1

Рис.1 Що таке медіаграмотність. Рівні медіаграмотності. http://media-iq.tilda.ws/medialiteracy

  • Завдання 2  Гра 25 запитань
  • Завдання 3.   Життя на Марсі проти життя на Землі. Прийом “Шість капелюхів” (розроблений доктором Едвардом де Боно).(25 хвилин)
  • Довідкова інформація
    У 2004 році уряд Сполучених Штатів оголосив про плани повернути людей на Місяць і зрештою відправити людей на Марс.Запланований політ людини на Марс за допомогою пілотованого космічного корабляРоскосмосНАСА і ESA оголосили політ на Марс своєю метою в XXI столітті. Це було цілком зміною політики  Цей план має багато прихильників та критиків. Розглянемо це питання з точки зору радників урядової політики.
    Чи варто відправляти людей жити на Місяць чи Марс, чи ми повинні витрачати їх гроші на дуже потрібні проєкти на Землі? 
    Об’єднання в групи. Підготовка 5 хвилин. Презентація (до 1 хвилини).
         Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати).
  • Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
  • Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
  • Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки.
  • Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань.
  • Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.

Корисні посилання

  • Портал Медіаосвіта для вчителя
  • Дистанційний курс від Прометеус “Медіаграмотність для освітян
  • Дистанційний курс від Прометеус ” Інформаційна гігієна та як розпізнати брехню в Інтернет
  • Воротникова матеріали модуля Інформаційна політика щодо авторських прав і захисту інформації учасників освітньо-виховного процесу
  • Український кризовий медіа-центр – центр міжнародних стратегічних комунікацій з активним поширенням інформації на аудиторії як в Україні, так і закордоном. Поширення медійної грамотності молоді, комплексний аналіз дезінформаційної діяльності у медійному просторі.https://uacrisis.org/uk/pro-nas
  • stopFake — волонтерський інтернет-проєкт, створений для викриття неправдивої інформації про Україну та інші держави. Сайт з’явився 2 березня 2014 року і спочатку був доступний двома мовами: російською та англійською.Свіже, цікаво-дискусійне, як наприклад “соцмережі – це простір для обміну ідеями та для дискусій чи майданчик з натяком на гладіаторську арену”? https://www.stopfake.org/uk/pavlo-kazarin-fabrika-nenavisti/
    Texty.org.ua – незалежне видання, засноване Анатолієм Бондаренком та Романом Кульчинським у 2010 році. Намагаються максимально вивчити проблему, про яку пишуть, і показати, що відбувається насправді, а не просто публікують різні точки зору. Тексти розуміють, що більшість людей сприймають і оцінюють події через призму свого досвіду, соціального походження та багатьох інших особистісних факторів. Тексти не претендують на магічне вирішення усіх проблем української журналістики, лише сподіваються урізноманітнити медіа-ландшафт, роблять це, готуючи журналістські матеріали згідно з їх принципів. Тексти розуміють, що вони не ідеальні, і залишаються відкритими до змін та вдосконалень.
    Інтерньюз-Україна – експертиза на ринку медіа, комунікацій, освіти та консалтингу з 1996 року. Розвиток медіа, стратегічні комунікації, інформаційна безпека. Боротьба з пропагандою та дезінформацією, протидія цифровим загрозам.
    Розділ Infowatch на сайті UkraineWorld. UkraineWorld – проєкт про Україну, який втілює ГО «Інтерньюз-Україна». Створення статтей, подкастів, експлейнерів, репортажів, аналітики та книг англійською й іншими іноземними мовами. Ініціатива прагне пояснити Україну, її історію, культуру, політику тощо світу, а також протидіяти антизахідній пропаганді та дезінформації.
    Руйнування міфів. Наприклад, “чому в ЄС ніхто не відбирає дітей у їхніх батьків, чому політику ЄС формують не лише країни-важковаговики, як прокремлівські медіа намагаються обійти санкції, як українські телеканали поширювали наративи російської пропаганди…”
    Детектор медіа — українське інтернет-видання про медіа від команди Наталії Лигачової. Багатофункційна платформа, що поєднує створення медійного контенту, різнопланові дослідження медійного простору, ринку та продукту. Три головні складові місії — покращення якості українських медіа, підвищення медіаграмотності українського суспільства та протидія дезінформації та пропаганді. Творці української медіакритики. Фіксують історію українських медіа. Контролюють якість контенту. Викривають російську пропаганду. Розвінчують фейки українських та зарубіжних ЗМІ.
    В Інституті масової інформації сприяють розвитку суспільно-відповідальної журналістики та підвищенню медіаграмотності населення. Барометр свободи слова — щомісячний звіт низки порушень. Фейки й наративи. Карта порушень. Посібники для медіа.
    VoxCheck – фактчекінговий проєкт для людей, які довіряють фактам та аналітичному підходу. Відслідковують та перевіряють висловлювання політиків та лідерів думок, які вони доносять до широкої аудиторії. Тематика: економіка, суспільство, державне управління, реформи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.

Зворотній зв'язок
Перейти до панелі інструментів