“Інформаційна політика щодо авторських прав і захисту інформації учасників освітньо-виховного процесу”
Мета: сформувати знання та вміння щодо захисту авторських прав та інформації.
Тренер: Воротникова Ірина
В ході тренінгу учасники:
- дізнаються про нормативно-правові основи з авторського права
- проаналізують можливості різних сервісів для визначення плагіату
- створять власну інформаційну політику щодо інформаційної безпеки
Зміст
Ранкова програма “Ранок надії”: 7 09. 2017 р. Як реалізується в Україні авторське право?
- Цифрова диструбуція та ліцензії (різні умови використання легального контенту)
- Як поширити твір та накласти на нього ліцензію
- Як захистити авторське право (центр захисту правовласників)
- Тест Інтел про авторське правоА
- Авторське право в Україні регулюється Законом України “Про авторське право та суміжні права”.У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:
- автор – фізична особа, яка своєю творчою працею створила твір;
- виключне право – майнове право особи,яка має що до твору, виконання, постановки, передачі організації мовлення, фонограми чи відеограми авторське право і (або) суміжні права,на використання цих об’єктів авторського права і (або) суміжних прав лише нею і на видачу лише цією особою дозволу чи заборону їх використання іншим особам у межах троку, встановленого цим Законом;
- приклади плагіату
- захист вчителя
- розвиток технологій і авторське право (стаття “Як Google і медіа-гіганти затягують нас у новини та шоу”
- Виступ Елі Парізер “Стережіться фільтрових бульбашок онлайн”
- Визначення цифрового сліду по твітеру та Facebook
Прийнятий у 2020 році Закон України “Про повну загальну середню освіту” чітко визначає, що кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності (частина 1 статті 43 вказаного Закону)
Завдання Знайдіть які покарання за академічну недоброчесність оговорені в 43 статті для вчителів.
Із статей Закону про авторське право
- Стаття 19 розділ 2. Видавцям енциклопедій, енциклопедичних словників, періодичних збірників, збірників наукових праць, газет, журналів та інших періодичних видань належать виключні права на використання таких видань у цілому. Видавець має право за будь-якого використання таких видань зазначати в них своє ім’я або вимагати такого зазначення. Автори творів, включених до таких видань, зберігають виключні права на використання своїх творів незалежно від видання в цілому, якщо інше не передбачено авторським договором.
-
Стаття 23. Вільне відтворення примірників твору для навчання
Допускається без згоди автора чи іншої особи, яка має авторське право:
1) відтворення уривків з опублікованих письмових творів, аудіовізуальних творів як ілюстрацій для навчання за умови, що обсяг такого відтворення відповідає зазначеній меті;
2) репрографічне відтворення навчальними закладами для аудиторних занять опублікованих статей та інших невеликих за обсягом творів, а також уривків з письмових творів з ілюстраціями або без них за умови, коли:
а) обсяг такого відтворення відповідає зазначеній меті;
б) відтворення твору є поодиноким випадком і не має систематичного характеру;
- Стаття 24. Вільне копіювання, модифікація і декомпіляція комп’ютерних програм
Закон Про освіту
Завдання 1. Знайдіть відповідь на запитання. Вчитель при підготовці статті в журнал зробив плагіат. Чи може він бути притягнутий до відповідальності за порушення академічної доброчесності?
Безпека дітей в Інтернеті
- Центр кращого Інтернету
- Матеріали обласної конференції «Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія»
- Онляндія
- Гугл- центр безпеки
- Навчально методичний посібник А. Кочаряна та Н.Гущіної
- Корисні посилання
- Тест на Інтернет- залежність Опис методики
- Методичні рекомендації (програми- фільтри)
- “Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру»
- .Бугайчук К. Авторське право в дистанційному навчанні”
- Соцмережі. Знають все
- Як навчити безпечному Інтернет Дистанційний курс
- Цифрова безпека та комунікація в онлайні. Дистанційний курс
- Інформаційна безпека у цифровому світі. Дистанційний курс
- Курс з мережевої етики і безпеки
- Відповідь омбудсмена щодо зйомки в школі
Завдання 2 – презентуйте свою відповідь
- Які загрози в Інтернет?
- Знайдіть статистику щодо Інтернет-залежності підлітків, впливу соціальних мереж на підлітків.
- Знайдіть відповідно до якого закону чи норматива заборонено без згоди фотографувати людину в тому числі і дитину і розміщувати інформацію на сайтах.
Програми для батьківського контролю
- Програми для організації батьківського контролю
- Приклади програм батьківського контролю
- Windows 7 батьківський контроль
- Windows 8 (налаштування батьківського контролю)
- Windows 10 (налаштування батьківського контролю)
Завдання 3 -презентуйте свою відповідь
- Аргументуйте чи можна створювати копії ліцензійних програм для використання в навчальному процесі.
- Які програми допоможуть перевірити зміст на плагіат
Корисні посилання
- http://www.plagtracker.com/
2️⃣️ http://www.scanmyessay.com/
3️⃣️ http://www.plagscan.com/seesources/analyse.php
4️⃣ http://plagiarismdetector.net/
️5️⃣ http://sourceforge.net/projects/antiplagiarismc/
️6️⃣ http://www.duplichecker.com/
7️⃣️ http://www.paperrater.com/
8️⃣ http://plagiarisma.net/
️9️⃣️ http://www.plagiarismchecker.com/help-teachers.php
http://www.plagium.com/